سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۳۴:۵۷

لزوم تجدیدنظر در تعرفه‌های بندری در برنامه ششم

باشگاه خبری فراساحل: تعرفه‌های بندری در مقایسه با سایر کشورها بالاست و متاسفانه سازمان بنادر و دریانوردی هر سال به جای رقابتی کردن بنادر ایران، نسبت به افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها اقدام می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رئیس کارگروه ناوگان دریایی در برنامه ششم در دومین نشست کارگروه تدوین احکام برنامه ششم درحوزه ناوگان دریایی با اعلام این مطلب یادآور شد: علت اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با افزایش تعرفه‌ها خصوصی نشدن فعالیت‌های بندری است در حالی که دولت بر واگذاری فعالیت‌های اقتصادی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به بخش‌ خصوصی تاکید دارد و فقط فعالیت‌های مهم و استراتژیک که برای بخش ‌خصوصی توجیه ندارد و یا امکان ورود نیست باید توسط دولت کماکان اداره شود. محمدحسین داجمر تاکید کرد: در حال حاضر تعرفه‌های بندری کشور چند برابر کشورهای منطقه است در صورتی که در برنامه ششم رقابتی شدن بنادر و اقتصاد کشور مدنظر باشد باید در تعرفه‌های بنادر و نحوه مدیریت آن تجدیدنظر شود.

داجمر در ادامه افزود: نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به مبحث تعرفه‌ها کسب هرچه بیشتر درآمد است و علی‌رغم سیاست‌های کلان مبنی بر واگذاری فعالیت‌ها به بخش ‌خصوصی حتی بخش‌ خصوصی از ورود به سرمایه‌گذاری در تجهیزات بندری نیز منع می‌شود. محمدحسین داجمر در ادامه این جلسه با اشاره به این موضوع که قوانین باید تسهیل‌کننده باشد، اظهار داشت: سختگیری در قوانین و ایجاد محدودیت نه تنها راهگشا نیست بلکه مشکلات را مضاعف می‌کند به همین جهت در برنامه ششم باید نگاه‌ها تغییر کرده و قوانینی سهل و آسان برای حل مشکلات حوزه دریا تدوین شود. گزارش خبرنگار ما حاکی است پس از سخنان رئیس کارگروه ناوگان دریایی اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را جهت تصمیم‌گیری اعضا پیرامون اصلاح تعرفه‌ها، تحریم‌ها، قوانین مربوط به تعمیر و ساخت کشتی، مطرح کردند. در ادامه فرصت‌ها، استراتژی‌ها، نقاط قوت، چشم‌انداز لغو تحریم‌ها، توسعه و نوسازی ناوگان ملکی نحوه استفاده بهینه از مراکز آموزش‌ دریایی و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان مقرر شد اعضای کارگروه پیش‌نویس پیشنهادی را در جلسه بعدی مطرح کنند. شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اتاق بین‌المللی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شیلات و شورای عالی صنایع‌دریایی حضور داشتند.



  کد خبر : 398
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :